Evli olan çiftlerin çeşitli nedenlerden dolayı ayrılık kararı alması durumunda hukuki anlamda boşanmalarının gerçekleşmesi için boşanma davası açılması gerekiyor. Boşanma davaları çekişmeli ve çekişmesiz boşanma davası olarak ikiye ayrılıyor. Her iki davada da Diyarbakır boşanma avukatı davayı üstlenebiliyor. Boşanma davalarında önemli olan konu boşanma dilekçesinin boşanmaya neden olan esas konunun detaylı bir şekilde içermesidir. Bu nedenle birçok kişi boşanma davaları öncesinde Diyarbakır boşanma avukatı nezdinde davalara müdahil olarak boşanma davalarının daha sağlıklı bir şekilde sonuçlanmasını amaçlıyor.

Boşanma Davalarına Konu Olan Hususlar

Boşanma davalarında konu olan birçok husus söz konusu. Boşanmaya karar veren evli çiftlerin müşterek çocuklarının olması, eşlerden birinin çalışıp çalışmaması durumunda nafaka talepleri ve boşanmaya konu olan durumun ağır kusur yönünden incelendiğinde tazminat durumunun söz konusu olması durumunda dava içinde görülecek birçok konu mevcut oluyor. Bu tür boşanma davalarında Diyarbakır boşanma avukatı her bir konuyu ayrı ayrı değerlendirerek mahkemeye gerekli bilgi ve belgeleri ibraz ediyor.

Boşanma Davalarında Gerekçeli Karar

Boşanma davalarında boşanma avukatının müvekkilinin talep ve istekleri ile mağduriyet yaşanan konular dile getirildikten sonra mahkeme karşı tarafın da savunmasını alarak gerekli bilgi ve belgelerin toplanması ile birlikte gerekçeli karar mahkeme tarafından her iki tarafa tebliğ ediliyor. Mahkemenin gerekçeli kararına kadar geçen süre içerisinde boşanma avukatının dava ile ilgili tutumu mahkemenin belirlemiş olduğu kararı direk etkiliyor. Gerekçeli karar her iki tarafa tebliğ edildikten sonra her iki taraf için de 15 günlük süre içerisinde temyiz hakkı söz konusu oluyor.

Boşanmada Temyiz

Boşanma davasında temyiz yerel mahkemenin vermiş olduğu kararın bir üst mahkemeye itiraz edilmesi anlamına geliyor. Temyiz süresi boşanma avukatı tarafından titizlikle takip ediliyor. Sürenin kaçırılması itiraz hakkının kaybedilmesi anlamına geliyor.