Butlan Nedir?

Bir hukuki işlem eğer kurucu unsurlarını taşıyor ama geçerlilik şartlarını taşımıyorsa buna butlan denir. Yasada belirtilen geçerlilik şartları şunlardır: Ahlak, kamu düzeni, kişilik hakları ve yasanın emredici hükümlerine uygun olmasıdır. Bunlara aykırı olan işlemlere butlanla sakattır denir. Özel hukuk kavramıdır. Geçerlilik şartları

Diyarbakır Avukat

Avukatlık, ülkenin adalet yapısına hakim, hukuk bilgisine sahip insanların yaptığı resmi bir meslektir. Belli başlı kriterler ve yasalar çerçevesinde icra edilmektedir. Avukatlar uzmanlık alanlarıyla ilgili davalara katılarak şahısların ya da kurumların, şirketlerin mağduriyetlerini gidermektedirler. Avukatlık pek çok kola ayrılmaktadır. Bu branşlar ceza

Hükmün Açıklanmasının Geri Bırakılması

Hükmün açıklanmasının geri bırakılması, sanık hakkında hüküm verilen cezanın sonuçlarının meydana gelmemesi durumudur. Sanık, denetim süresinde kasıtlı bir suç işlemez ise ve de ona verilen yükümlülüklere uygun davranır ise verilen ceza kararı ortadan kalkar veya düşer. Özetlenirse kişinin bireysel durumu göz önüne

Mirasın Reddi

Miras bırakanın vefatı halinde yasal olarak atanmış kişiler mirasçı sıfatı kazanmaktadır. Mirasçı, vefat eden kişinin alacaklarından pay kazandığı gibi borçlarını da ödemekle yükümlü sayılır. Borçların bulunması durumunda mirasçı sadece kalan alacakla değil kendine ait mal varlığı ile de sorumludur. Bu gibi durumlarda

Rüşvet Suçu Nedir?

Kamu görevlileri, büyük bir fedakarlık ile hizmetlerini gerçekleştirmektedirler. Ancak bazı durumlarda kamu adına çalışan görevlilerde zafiyet göstererek görevlerini kötüye kullanabilmektedirler. Bu durumlarda kişiler rüşvet suçu işleyebilmektedirler. Rüşvet Almak Suç Mudur? Rüşvet, Türk Ceza Kanunu’na göre yüz kızartıcı bir suçtur. Kişi rüşvet suçu

İş Kazasında İşçinin Hakları

Çalışma ve iş hayatında çeşitli kazalar yaşanabilmektedir. Kaza riskinin azaltılması için iş yeri ve firmalar yeterli önlem alması gerekir. Yaşanılan iş kazalarında ise işçinin ve ailesinin şirketten talep ettiği haklar bulunmaktadır. Hukuk firmamız bünyesinde işçilerin haklarını savunmaya yönelik çalışmalar yapmaktadır. İş kazası

Ağır Ceza Mahkemesi Davası Süreci

Hukuk sisteminin önemli uygulayıcılarından bir olan ağır ceza mahkemesi adli yargı sürecinin ilk derece mahkemelerindendir. Birçok bölgede yoğunluk oranına göre mahkemeler hakim ve savcılar yüksek kurulunun önerileri doğrultusunda Adalet Bakanlığı tarafından kurulmaktadırlar. Bu mahkemeler genel anlamda bulundukları bölgenin adıyla tanımlanırlar. Bir heyet

Her Dava İçin Avukatlık Ücreti Aynı Mıdır?

Davaların savunmalarını üstlenen, alanında uzun yıllar eğitim görmüş avukatların ücretleri hakkında kafa karıştırıcı liretatürler mevcuttur. Hangi avukatın ne kadar avukatlık ücreti talep edeceği sorusu davayı açan taraf için oldukça önemlidir. Dosya masrafları, avukatlık ücretleri, diğer giderler ile birlikte oldukça kabarık bir liste

Davalar Uzun Sürer Mi?

Kamu düzenini sağlamak; toplumca birlik ve beraberliğin huzur ortamında yürütülmesi adına kanunlar olmazsa olmazdır. Bir hukuk ülkesi olan Ülkemizde de kanunlar ve kurallar anayasada belirtilen hükümler çerçevesinde uygulanmaktadır. Herhangi bir usulsüzlük veya haksızlık karşısında açılan davaların; Türkiye’de ne kadar sürede sonuçlandığı ise;

Bir Avukata Neden Gereksinim Duyulur?

Avukat; mahkeme süreçlerinde davalı ya da davacı kişilerin süreçlerini takip eden, yapılması gereken tüm yasal işlemleri yapan ve haklarını koruyan kişiye denmektedir. Avukat Olma Süreci Hakkında Genel Bilgi  Avukat olmak isteyen kişilerin hukuk eğitimi veren üniversitelerin ilgili birimlerinden mezun olmaları gerekmektedir. Sonraki