Diyarbakır Avukat

Avukatlık, ülkenin adalet yapısına hakim, hukuk bilgisine sahip insanların yaptığı resmi bir meslektir. Belli başlı kriterler ve yasalar çerçevesinde icra edilmektedir. Avukatlar uzmanlık alanlarıyla ilgili davalara katılarak şahısların ya da kurumların, şirketlerin mağduriyetlerini gidermektedirler. Avukatlık pek çok kola ayrılmaktadır. Bu branşlar ceza

Hükmün Açıklanmasının Geri Bırakılması

Hükmün açıklanmasının geri bırakılması, sanık hakkında hüküm verilen cezanın sonuçlarının meydana gelmemesi durumudur. Sanık, denetim süresinde kasıtlı bir suç işlemez ise ve de ona verilen yükümlülüklere uygun davranır ise verilen ceza kararı ortadan kalkar veya düşer. Özetlenirse kişinin bireysel durumu göz önüne

İş Kazasında İşçinin Hakları

Çalışma ve iş hayatında çeşitli kazalar yaşanabilmektedir. Kaza riskinin azaltılması için iş yeri ve firmalar yeterli önlem alması gerekir. Yaşanılan iş kazalarında ise işçinin ve ailesinin şirketten talep ettiği haklar bulunmaktadır. Hukuk firmamız bünyesinde işçilerin haklarını savunmaya yönelik çalışmalar yapmaktadır. İş kazası

Ağır Ceza Mahkemesi Davası Süreci

Hukuk sisteminin önemli uygulayıcılarından bir olan ağır ceza mahkemesi adli yargı sürecinin ilk derece mahkemelerindendir. Birçok bölgede yoğunluk oranına göre mahkemeler hakim ve savcılar yüksek kurulunun önerileri doğrultusunda Adalet Bakanlığı tarafından kurulmaktadırlar. Bu mahkemeler genel anlamda bulundukları bölgenin adıyla tanımlanırlar. Bir heyet

Her Dava İçin Avukatlık Ücreti Aynı Mıdır?

Davaların savunmalarını üstlenen, alanında uzun yıllar eğitim görmüş avukatların ücretleri hakkında kafa karıştırıcı liretatürler mevcuttur. Hangi avukatın ne kadar avukatlık ücreti talep edeceği sorusu davayı açan taraf için oldukça önemlidir. Dosya masrafları, avukatlık ücretleri, diğer giderler ile birlikte oldukça kabarık bir liste

Bir Avukata Neden Gereksinim Duyulur?

Avukat; mahkeme süreçlerinde davalı ya da davacı kişilerin süreçlerini takip eden, yapılması gereken tüm yasal işlemleri yapan ve haklarını koruyan kişiye denmektedir. Avukat Olma Süreci Hakkında Genel Bilgi  Avukat olmak isteyen kişilerin hukuk eğitimi veren üniversitelerin ilgili birimlerinden mezun olmaları gerekmektedir. Sonraki