Maddi Manevi Tazminat Davası

Hukuksal bir eylem, iş nedeniyle malın azalması ve maddi zarara uğrayanlar maddi tazminat davası açabilir. Aynı zamanda kişi bu olayları yaşarken üzülmesi, yıpranmasından dolayı da maddi manevi tazminat davası açabilir. Maddi manevi tazminat davası nasıl açılır sorusu en sık yaşanılan sorunlar arasındadır. Bu davalar beraber açılabildiği gibi ayrı ayrıda açılabilir. Bu davaların ticari özelliği yok ise asliye hukuk mahkemeleri bakmaktadır.

Maddi Manevi Tazminat Davasını Kimler Açabilir?

1- Kişi iş kazası geçirdikten sonra maddi manevi tazminat davası açabilir.

2- Trafik kazası geçirenler ya da yakınları maddi manevi tazminat davası açabilir.

3- Hatalı doktor, yanlış tedavi gibi konularda hasta konumundaki bireyle dava açabilir.

4- Boşanma davalarında taraflar maddi manevi tazminat davası açabilir.

5- Telif haklarını yok sayma ya da ihlali konuları içinde bu davaları açmak mümkündür.

6- Yazılı ya da görsel medya, sosyal medya üzerinden kişi haklarına zarar verildiğinde dava açılabilir.

7- Suç işlenme durumu var ise maddi manevi tazminat davası açılabilir.

8- Yapılan sözleşmeye göre herhangi bir ihlal bulunduğunda maddi manevi tazminat davası açılabilir.

Maddi Manevi Tazminat Davalarının Süreleri Ne Kadardır?

Maddi manevi tazminat davaları açıldıktan sonra ortalama olarak 1 ile 2 yıl içerisinde sonuçlandırılır.

Maddi Manevi Tazminat Davası Şartları Nelerdir?

Kesin bir şekilde yanıt alabilmek için maddi manevi tazminat davası şartları bulunmaktadır. Bu şartlar ise kısaca şöyle sıralanır;

1- Herhangi bir saldırıya uğrama varsa bunun hukuka aykırı olması gerekir.

2- Bu saldırı sonucunda maddi ya da manevi bir zarara uğramış olmak gerekir.

3- Yaşanılan olayların zaman aşımına uğramaması gerekir.

Maddi ve Manevi Tazminat Davası Kime Karşı Açılır?

Ölüm yaralanma ya da maddi zarara uğratan bu işlemi gerçekleştiren tüzel kişilere bu dava açılabilmektedir. Haksız fiillerde, haksız fiil kimin tarafından işlenmişse, tazminat davası da o kişiye karşı açılır. Doktor hatası veya yanlış tedavi sonucunda hastaneye veya bağlı olduğu kuruma, üniversiteye tazminat davası açılabilir. Trafik kazaları konusunda araç sürücüsüne, araç sahibine ya da aracı sigortalayan sigorta şirketine dava açılabilir.