Trafik Kazası Tazminat Davası

Trafik kazası sonucunda açılacak olan tazminat davaları, mağdur olan bir sürücünün, kazaya sebebiyet veren 3. şahıslara karşı açmış olduğu maddi ve manevi yönde her türlü taleplerdir. Bu davalar için işin ehli olan bilir kişilerden danışmanlık alarak ilerlemek doğru tercih olacaktır.

Kimler Trafik Kazası Nedeni ile Dava Açabilir?

Trafik kazası tazminat davası açabilmek için ortada bir maddi ve manevi kayıp olması gerekmektedir.

Yaralanan veya maddi kaybı olan sürücü yaşamış olduğu üzüntü veya tramva nedeni ile isterse manevi tazminat talebinde bulunabilir.

Ölümle sonuçlanan trafik kazalarında, ölmeden önce sürücünün yardımı ile geçinen yakınları (ispat edilmesi şartıyla) aile fertleri veya yakınları da maddi veya manevi olarak trafik kazası tazminatı için talepte bulunabilirler.

Hayatını kaybetmiş olan sürücünün yakınlarının manevi tazminat talebinde bulunmaları da mümkündür.

Kazaya karışan aracın Zorunlu Mali Sorumluluk Sigortasından, düşük kaldığı durumlarda devreye girecek bir diğer poliçe türü de kasko sigortası poliçesidir. Sürücünün kasko poliçesinde ihtiyari mali mesuliyet teminatı verilmiş olması şartı ile istendiği taktirde bu teminattan yararlanmak için talepte bulunulabilir. Bu durumda sigorta poliçeleri hangi şirket tarafından düzenlendiyse o şirket poliçede yazılı limitlere kadar tazminatı karşılamakla yükümlüdür.

İhtiyari Mali Mesuliyet Teminat, sigortalıların 3. şahıslara karşı kasıtlı olmayacak şekilde, vermiş olduğu her türlü maddi ve manevi zararları karşılayan bir teminat türüdür. Bu teminat trafik sigortalarında Hazine Müsteşarlığı tarafından belirlenirken, kasko poliçelerinde ise, sigortalı inisiyatifindedir.

Trafik Kazası Davalarına Yetkili Mahkemeler

Trafik kazası tazminat davaları için görevli mahkemeler aşağıdaki gibidir;

Ölüm veya yaralanma ile sonuçlanan kazalar için açılacak tazminat davaları ile görevli mahkemeler Asliye Hukuk Mahkemeleridir.

Trafik sigortası poliçesini düzenleyen şirketlere açılacak davalar için görevli mahkemeler Asliye Ticaret mahkemeleridir.

Mağdur Tarafın Kusurlu Olmasında Tazminatta İndirim Talebi

Mağdur olan tarafın hangi kusurları var ise tazminat ödemesinde kesintiler olabileceğine ilişkin durumlar aşağıdaki gibidir;

Aracın hızını bulunduğu karayolunun trafik şartlarına göre ayarlamamış olması,

Kamyonet tipi araçta meydana gelen kazalarda, taşıma sınırının üzerinde yolcu alımları,

Sürücü veya yolcuların emniyet kemerini takmamış olması gibi durumlardır.